Skip to content

Rozdziały w książkach

2024

  • Szadkowski, Krystian, „Współbadanie w Jowicie. Kto, co, jak i kiedy?”. W. Kalbarczyk, Magdalena, Ochwat, Adam, Radomski, Szymon, Szadkowski, Krystian, Straszewski, Jakub, Taran, Aleksandra, Wilczyńska, Gabriela (eds.). Jowita zostaje. Historia 10 dni ruchu studenckiego. Wydawnictwo Ekonomiczne Heterodox: Poznań, pp. 81-85.
  • Szadkowski, Krystian, „Jowita, czyli uniwersytet dobra wspólnego”. W. Kalbarczyk, Magdalena, Ochwat, Adam, Radomski, Szymon, Szadkowski, Krystian, Straszewski, Jakub, Taran, Aleksandra, Wilczyńska, Gabriela (eds.). Jowita zostaje. Historia 10 dni ruchu studenckiego. Wydawnictwo Ekonomiczne Heterodox: Poznań, pp. 322-325.
  • Szadkowski, Krystian, „Czy obecni studenci są najbiedniejsi od dekad? Uwagi o ogólnej teorii wyzysku”. W. Kalbarczyk, Magdalena, Ochwat, Adam, Radomski, Szymon, Szadkowski, Krystian, Straszewski, Jakub, Taran, Aleksandra, Wilczyńska, Gabriela (eds.). Jowita zostaje. Historia 10 dni ruchu studenckiego. Wydawnictwo Ekonomiczne Heterodox: Poznań, pp. 337-344.

2023

  • Szadkowski, Krystian. “Marxism, (Higher) Education, and the Commons”. W. Hall, Richard, Accioly, Inny i Szadkowski, Krystian (red.) (2023). The Palgrave International Handbook of Marxism and Education. Palgrave MacMillan: Basingstoke, ss. 1-19.

2022

  • Rekret, Paul i Szadkowski, Krystian. “Intellectual Property”. W. Sara R. Farris, Beverly Skeggs, Svenja Bromberg, Alberto Toscano, Sage Handbook of Marxism. SAGE: Thousands Oaks, ss. 1556-1577.

2021

  • Szadkowski, Krystian. “TUDO PARECE SER PARA SEMPRE ATÉ QUE NÃO SEJA MAIS: COVID-19, crise e o colapso da hegemonia ocidental no ensino superior”. W. Clauciana Schmidt Bueno de Moraes (i in.) (red.). POLÍTICAS PÚBLICAS, DESENVOLVIMENTO SOCIAL E INTERDISCIPLINARIDADE. Editora CRV: Curitiba, ss. 55-63.

2018

  • Kwiek, Marek i Szadkowski, Krystian. “Higher Education Systems and Institutions, Poland”. W. Teixeira, Pedro i Jung Cheol Shin (i in.) (red.). Encyclopedia of International Higher Education Systems and Institutions. Springer: Dordrecht, ss. 1394-1402.
  • Szadkowski, Krystian. “Let’s not get hysterical about Brexit. The Consequences of Brexit for Polish Science and Higher Education”. W. A. Courtois (red.). Higher education and Brexit: current European perspectives. CGHE: London, ss. 108-124.

2017

  • Szadkowski, Krystian. “The University of the Common. Beyond the Contradictions of Higher Education Subsumed under Capital”. W. Michał Izak, Monika Kostera, Michał Zawadzki (red.), The Future of the University Education. Palgrave MacMillan: Basingstoke, ss. 39-62.
  • Szadkowski, Krystian. „Marksowskie pojęcia subsumcji pracy pod kapitał jako narzędzie krytycznych badań nad szkolnictwem wyższym.” W Subsumcje edukacji, red. O. Szwabowski, M. Chutorański. WN Katedra: Warszawa, s. 23-66.

2014

  • Szadkowski, Krystian. “Marksizm w cieniu kryzysu prawa wartości” W. Marks. Nowe Perspektywy. Wydawnictwo Naukowe PWN: Warszawa, ss. 327-346.
  • Kurant, Agnieszka, Sowa, Jan i Szadkowski, Krystian. “Do We Need a Lab? Capture, Exploitation and Resistance in Contemporary Creative Communities”. W. Michał Kozłowski, Agnieszka Kurant, Jan Sowa, Krystian Szadkowski, Jakub Szreder (red.) Joy Forever. The Political Economy of Social Creativity. MayFly Books: London, ss. 249-258.

2010

  • Sowa, Jan i Szadkowski, Krystian. “Fabryki wiedzy”. W. Jan Sowa i Krystian Szadkowski (2010). Edu-factory samoorganizacja i opór w fabrykach wiedzy. Korporacja Ha!art: Kraków, ss. 5-20.
  • Szadkowski, Krystian. “Pomocnicy i terroryści”. W. Agamben. Przewodnik Krytyki Politycznej. Wydawnictwo Krytyki Politycznej: Warszawa, ss. 55-72.